X

Używamy plików cookies aby ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody by pliki cookies były zapisywane na dysku należy zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Rejestry notarialne

Rejestr Spadkowy

  • publiczny rejestr prowadzony przez Krajową Radę Notarialną w systemie teleinformatycznym. Wprowadzono go ustawą z 10 lipca 2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks cywilny, ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw, która w pełni weszła w życie 8 września 2016 r.
  • Rejestr Spadkowy obejmuje wszystkie rodzaje dokumentów potwierdzających prawa do spadku.
  • w Rejestrze Spadkowym gromadzone są:
    • o informacje o zarejestrowanych aktach poświadczenia dziedziczenia - APD - (od 1 marca 2009 r.)
    • o informacje o sądowych stwierdzeniach nabycia spadku (od 8 września 2016 r.)
    • o informacje o europejskich poświadczeniach spadkowych - EPS - (od 8 września 2016 r.)

Notarialny Rejestr Testamentów

  • celem tego Rejestru jest, z jednej strony, zmniejszenie ryzyka, że testament pozostanie nieznany lub będzie ujawniony z opóźnieniem, a z drugiej strony - ułatwienie ujawnienia tegoż testamentu po śmierci testatora
  • utworzony przez Krajową Radę Notarialną na podstawie wewnętrznych regulacji notariatu oraz postanowień Konwencji Z Bazylei z 1972 roku o stworzeniu systemu rejestracji testamentów
  • zawiera informacje o zarejestrowanych testamentach; nie zawiera treści testamentów - rejestr o charakterze poszukiwawczym
  • ma charakter dobrowolny - rejestracja testamentu następuje na wniosek testatora złożony u dowolnego notariusza

Więcej informacji dostępnych jest na www.rejestrynotarialne.pl.

Krajowa Rada Notarialna
ul. Dzika 19/23
00-172 Warszawa

tel. (22) 635 78 40, (22) 635 07 83
fax. (22) 635 79 10
email: biuro@krn.org.pl

Valid XHTML 1.1Level Double-A conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0
Opracowanie: RejNET
wygenerowano w czasie: 0.10 s.